Sayfalar

Kuran'da Namaz 5 değil 3 Vakittir

6 Ekim 2013 Pazar

Şii'ler 3 vakit namaz kılarken, Sünni'ler 5 vakit namaz kılmaktadır. Aleviler'de ise Sünni'lerin bildiği şekilde namaz kılmazlar ama onlarda da dua ederek ibadetlerini yerine getirirler. Namaz konusunda böyle temel görüş ayrılıklarının yanı sıra Sünni mezhepler arasında bile rekat sayılarında, namazın bozulmasında, kaza namazı kılınmasında ve diğer birçok konuda görüş ayrılıkları bulunmaktadır.

Peki İslam'ın 5 şartı arasında yer alması itibariyle İslam'da çok önemli bir yere sahip olan namaz konusunda neden bu kadar çok farklı görüş ve uygulama bulunmaktadır? Bu sorunun cevabı çok basittir çünkü Kuran'da namazın şekli, vakitleri ve süresine dair kesin bir ifade bulunmamaktadır. 

Durum böyle olunca bu sefer insanın aklına diğer bir soru gelmektedir: Eğer namazın şekli, vakti ve süresi çok önemli ise neden bu bilgiler Kuran'da yer almamaktadır? Bu sorunun da aslında basit bir cevabı vardır: Namazın şekli, vakti ve süresi önemli değildir. Evet cevap bu kadar basittir. Başka bir cevap aramaya gerek yok yoktur. Başka insanların ne dediğinin önemi yoktur. Çünkü bu konuda da Kuran'ın ne dediği çok açıktır.
Enam 6:114
Size Kitab'ı (Kur'an'ı) hak olarak indiren O iken ben Allah'tan başka bir hakem mi arayacağım?" (de). Kendilerine kitap verdiklerimiz de onun, Rabbin katından hak olarak indirilmiş olduğunu bilirler. O halde sakın şüphecilerden olma.
Ama Kuran'ın bu kadar açık olmasına rağmen birçok insan yine kendi kafasına göre yorumlarda bulunmaktadır. Birçok Müslüman'da Kuran'da namazın şekli, vakti ve süresi ile ilgili kesin bir ayet olmamasına rağmen ve Enam suresi 144. ayetin bu konuda çok açık olmasına rağmen hala İslam alimi tabir ettikleri insanların sözlerini dinlemektedirler. Tabi durum böyle olunca kimileri 3 vakit kılarken kimileri 5 vakit kılar, kimileri de hiç kılmazlar.

Durum böyleyken müslümanların çok büyük bir kısmı namazın şeklinin, vaktinin ve süresinin çok önemli olduğu düşünürler. Ve Kuran'da yazmasa bile hadislerle namazın çok net anlatıldığını söylerler/düşünürler. (Ama bu insanların %99 sorduğunuz zaman namazın şekli, vakti ve süresiyle ilgili olan bir hadisi ezbere söyleyemezler ki bu da ayrı bir konudur).  Ama Kuran'ı doğruluğu bile tam olarak bilinemeyen hadislerle mukayese etmek gibi bir durum mantıklı olamaz. Çünkü Kuran'ın doğruluğu tartışılamazken hadislerin doğruluğu tartışmaya açıktır ve hiçbir şekilde doğruluğundan emin olmak mümkün değildir.  Bu konuda İslam aleminin iki en büyük muhaddisi olarak kabul edilen İmam Buhari ve Müslim bin Haccac tarafından aktarılan hadislerin bile birçok kısmı birçok kişi tarafından doğru olarak kabul edilmemektedir.

Şimdi Kuran'da namaz ile ilgili ayetlere bakalım ve namazın kaç vakit olabileceğini yorumlayalım. Kuran'da namaz ile ilgili bir çok ayet bulunmaktadır. Fakat Kuran'da geçen namaz bildiğimiz 5 vakit namaz değildir ve olması da mümkün değildir. Çünkü Kuran'da ilk indirilen ayet olan Alak suresinde bile namazdan (salat) bahsedilmektedir. Tabi Kuran'ın daha ilk surede namazdan bahsetmesi namazın zaten arap toplumunda olduğunu göstermektedir. Yani namaz İslam'ın getirdiği bir ibadet şekli değildir. Namaz İslam'dan önce Paganizm'de yer alan Pagan'ların ibadet biçimidir.

Bununla birlikte Pagan'ların da günde beş vakit namaz kıldıkları ve namaz kılma biçimlerinin Müslüman'ların namaz kılma biçimleriyle oldukça benzerlik gösterdikleri bilinmektedir. Durum böyle olunca namaz konusunda günümüzde bu kadar şekilci olunmasını anlamak mümkün değildir. 

Evet biz yine Kuran'a dönelim ve Kuran'da namazın vaktiyle ilgili ayetlere bakalım. Kuran'da İsra suresinin 78. ve 79. ayetleri namaz vaktiyle ilgili bilgiler içermektedir.
İsra 17:78
Gündüzün güneş dönüp gecenin karanlığı bastırıncaya kadar (belli vakitlerde) namaz kıl; bir de sabah namazını. Çünkü sabah namazı şahitlidir.
İsra 17:79
Gecenin bir kısmında uyanarak, sana mahsus bir nafile olmak üzere namaz kıl. (Böylece) Rabbinin, seni, övgüye değer bir makama göndereceğini umabilirsin.


İsra suresinin bu ayetlerine bakarak, sabah, günboyu ve akşam olmak üzere üç defa namazın/ibadetin yapılması gerektiğini anlıyoruz. Yani Kuran bize günde 3 defa ibadet etmemiz gerektiğini söylüyor. Bunu destekleyen diğer bir ayette Hud suresi 114. ayettir.
Hud 11:114
Gündüzün iki ucunda, gecenin de ilk saatlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri (günahları) giderir. Bu, öğüt almak isteyenlere bir hatırlatmadır.

Namazla ilgili olan diğer bir ayette Bakara suresi 238. ayettir. Bu ayet namazın şeklinden çok niyetinin önemli olduğunun güzel bir biçimde anlatır. Ayrıca 3 vakit konusunda da destekleyicidir.
Bakara 2:238
Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah'a gönülden boyun eğerek namaza durun.

Kısaca İsra ve Hud sureleri namazın/ibadetin 3 vakit yapılması gerektiğini ve Bakara suresi'de şekilden çok niyetin önemli olduğunu söylemektedir.

Son olarak namazın 5 vakit olması gerektiğini söyleyenlerin dayandıkları tek ayet olan Taha suresinin 130. ayetine bakalım.

Taha 20:130
O halde, onların söylediklerine sabret ve güneşin doğuşundan ve batışından önce Rabbini hamd ile tespih et. Gece vakitlerinde ve gündüzün uçlarında da tespih et ki hoşnut olasın.

Evet bu ayetten ibadetin 5 vakit yapılması gerektiği çıkmaktadır. Fakat bu durum çok açık olan İsra ve Hud surelerindeki ayetlerle çelişmektedir. Bu durumda ne yapılması gerektiği ile ilgili yine Kuran'a bakalım:
Bakara 2:106
Biz herhangi bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturur (ya da ertelersek), yerine daha hayırlısını veya mislini getiririz. Allah'ın gücünün her şeye hakkıyla yettiğini bilmez misin?
Evet Bakara suresi 106. ayet çok net bir biçimde ayetlerin hükmünde değişiklik olabileceğini ama sonra gelenin daha hayırlı veya daha üstün olacağını bildiriyor. İsra, Hud ve Taha surelerinin iniş sırasına baktığımızda Taha suresinin 45. sırada indiğini, İsra suresinin 50. sırada indiğini ve Hud suresinin de 52. sırada indiğini görüyoruz. Bu nedenle Taha suresindeki ayetin İsra ve Hud surelerindeki ayetlerin üzerinde bir hükmü olması söz konusu değildir. Taha suresindeki ayetin 5 vakit ibadete işaret ettiğini kabul etsek bile sonrasında gelen İsra ve Hud surelerindeki ayetlerin bunu 3 vakit olarak değiştirdiğini görebiliriz.

Sonuç olarak Kuran'a göre ibadet edilmesi istenilen vakit sayısı sabah, gündüz ve akşam olmak üzere 3'tür. 

İlgili Sorular:
  • Kuran'da namaz kaç vakittir?
  • Kuran'da namaz ile ilgili ayetler nelerdir?
  • Kuran'da namazın kaç vakit olduğu yazıyor mu?
  • Kuran'da namazın nasıl kılınacağı yazıyor mu?
  • Kuran'da namazın kaç rekat olduğu var mı?
  • Şii'ler neden 3 vakit namaz kılıyorlar?
  • Aleviler neden namaz kılmıyorlar?
  • Paganizm'de namaz var mı?
  • İslam ile Paganizm arasındaki benzerlikler nelerdir?
  • İslam'dan önce namaz biliniyor muydu?
  • Namaz İslam ile mi gelmiştir?

136 yorum

  1. kuranda nesh olur mu hiç. Yanlış yerden girmişsin, birisi es salattan diğeri tesbihten bahsediyor. Bunu düşünmelisin bu yazıyı yazmadan önce. Önceki kitapların hükmü kalkar.. Öyle düşün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen doğruyu soyledin

      Sil
    2. Sen doğruyu soyledin

      Sil
    3. Ayrıca Kuran Allah ın degışmez hükümlerini taşımalı.Anayasa gibi.Namaz gibi bir konuda eskinin yeniyi kaldırma ihtimali yoktur.Zaten namaz Allah ı anmak ve sağlıklı yaşamak ićin gereken hareketleri de içine alan geniş bir ritüeldir.Gün içinde istediğiniz saatte Allah ı anabilirsiniz ancak şahitli ve uygun vakitler Kuran da belirtilen gibidir.Yoksa normalde Allah dosttur ona ulaşabilmenin saati yoktur

      Sil
    4. Kardeşim sabah namazı acica belli bu 1.vakittir.ayette gündüzün dönüp gecenin çökmesine kadar geçen vakit akşam namazı buda 2.vakit namazdir.Yine ayette gecenin ilk saatlerinde kılın diyor buda yatsı namazı etti 3 vakit namaz.zaten gunduzun 2 ucundada kilin diye belirtilmis diger ayette buda ögle ve ikindi namazidir etti 5 vakit.hatta birde gecenin bir vaktinde kilin diyor buda teheccut namazi .ýaa milleti yaniltmanin vebalini nasil oduceksiniz sizz

      Sil
    5. Kardeşim sabah namazı acica belli bu 1.vakittir.ayette gündüzün dönüp gecenin çökmesine kadar geçen vakit akşam namazı buda 2.vakit namazdir.Yine ayette gecenin ilk saatlerinde kılın diyor buda yatsı namazı etti 3 vakit namaz.zaten gunduzun 2 ucundada kilin diye belirtilmis diger ayette buda ögle ve ikindi namazidir etti 5 vakit.hatta birde gecenin bir vaktinde kilin diyor buda teheccut namazi .ýaa milleti yaniltmanin vebalini nasil oduceksiniz sizz

      Sil
    6. Nesh mensuh saçmalığını kabul ettiğini gördüm ve senin yanlış yolda olduğunu anladım.
      Ayet ayetle çelişmektedir diyor ayetler çelişmiyor.
      Sen şeytansın.

      Sil
    7. Ayetler celismez eski ayetin hukmu dedidigi kurandan bahsetmiyor sen buyuk bi seytansin

      Sil
  2. aynı ayetleri okuyorum 3 ten fazla çıkıyor ne alaka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parantez için dekiler ekleme dir
      salat kuranda 3 tür
      ALLAH bir ayete güneş ile tarif etmiş
      bir ayet e gün ün vakti ile tarif etmiş
      eger kurban oldugum ALLAH sadece güneş ile tarif etseydi bazı beyinsizler hava bulutlu diye güneş yok diye salat etmezdiler ? ? ALLAH isra 78 hud 114. ayete güneş li gün bulutlu gün tarifini yapmiş sizin akliniz yok mu? ALLAH aklını kulanmıyanların üzerine pislik bırakır? yunus süresi 100 ayet

      Sil
  3. aynı ayetleri okuyorum 3 ten fazla çıkıyor ne alaka

    YanıtlaSil
  4. aynı ayetleri okuyorum 3 ten fazla çıkıyor ne alaka

    YanıtlaSil
  5. yaw boşuna uğraşmayın RABBİM PEYGAMBERİMÜZE HABİBİM dedi silmeye gücünüz yetmezzzzzzz

    YanıtlaSil
  6. yaw boşuna uğraşmayın RABBİM PEYGAMBERİMÜZE HABİBİM dedi silmeye gücünüz yetmezzzzzzz

    YanıtlaSil
  7. Habibim kelimesi Kuran'da geçmez ve bütün insanlar eşittir peygamberin tek farkı vahiy almasıdır onun dışında bir ayrıcalık tanırsanız Kuran'da anlatılan İsa peygamberin yüceltilmesinden farkı olmaz dikkat edin din yalnız Allah'a has kılınmalı, okuduğunuz her çeviriyi doğru kabul etmeyin. Araştırın Sorgulayın.
    Selam ve dua ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terk fark vahiyi! Eger kurani okursaniz peygamberimizin daha cok ozelliklerini goreceksiniz. Ve diger insanlardan farkki oldugunu anlayacaksiniz. Sanki herkez peygamber olabilir havasi veriyorsunuz. Kuran temizdir temiz insan tarafindan bizlere gelmistir. Eger normal sizin Benin gibi bir insandan gelseydi inanan bulacakmiydik acep.

      Sil
  8. Allah nesh yani hukum mu degistiriyor! Yani dur bu olmadi bu daha iyi mi diyor? Nesih yoktur! Allah oyun oynamaz!

    YanıtlaSil
  9. Arkadaş
    Bakara 2:106Biz herhangi bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturur (ya da ertelersek), yerine daha hayırlısını veya mislini getiririz. Allah'ın gücünün her şeye hakkıyla yettiğini bilmez misin?

    Bu ayet quran ayetlerleri için deil.dikat edersen yürürlükten kaldırır unutururuz deniliyor yani ıslam dan önce gelen kitaplar hüküm leri kaldırıldı ayetlerinde insanlar tarafından değiştirdi ve unutuldu ya ondan yani .şeytan nehratullah insani yoldan çıkardımi o insan kendi suçuna ortak arkadas arar öyle olma kafanda şeytan vesveseteriyle ıslam alimlerine sunetlere iftira atma vebali çok büyü çekmesin Allah c.c yardımcimiz olsun

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. rum 17 18 nasil acikliyorsunuz? neden her ayeti ayri ele aliyorsunuz? birinde bir baska vakit namazindan,digerinde ise baska vaktin namazindan bahsedilmis olabilecegi ihtimalini neden dusunmuyorsunuz? kuran bir butundur. allah neden hepsinden bir arada bahsetmemis olsun ki diye de sorabilirsiniz diye dusunuyorum cunku acizana anladigim kadariyla sizler allahin yaptiklarindan sorgu sual edecek duruma gelmissiniz. rabbim hepimizi dogru yola iletsin.

    YanıtlaSil
  12. Allah razı olsun deyerli bir paylaşım olmuş..

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Sen bu işi bırak ayetleri tek tek ele alma bir bütün olarak gör yorum yapma böyle işlere

    YanıtlaSil
  15. Sen bu işi bırak ayetleri tek tek ele alma bir bütün olarak gör yorum yapma böyle işlere

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Allahın once namazi 5 vakit , daha sonra kendi ayetini nesh edip namaz 3 vakit dedlgini iddia etmek biraz komik oluyor. Haşa allah kararsizmi namaz vakitleri konusunda. Taha suresi 130. Ayette bes vakit tesbihat yapilmasi isteniyor namaz kilinmasi degil. Namaz ile tesbihat ayerlerini birbirine karistirirsaniz boyle bir sonuc ortaya cikar. Yani benim anladigim uc vakit namaz kilmak ve bes vakitte tesbihat yapmak farz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. salat ve namaz ayrı şeyler değil namaz şimdiki kıldığımız gibi bir anda inidirilip günümüze gelmedi
      namaz ilk başlarda dua daha sonraları secde ruku daha sonraları abdest farz oldu
      hatta bir hadiste medineden bir müddet uzak kalan sahabelerden biri peygamber bizimle neden konuşmuyor dediğinde namaz kılıyor ondan konuşmuyor diye söylenir
      sahabe önceden namazda iken konuşurduk diye söylediğinde namaz esnasında konuşmak yasaklandı demişlerdir
      namaz dua olarak başlayıp zamanla şekillenmiş bir ibadettir

      Sil
  18. Ulan bu fesatlar daha tehlikeli kafirden. İslamı yozlaştırmayın

    YanıtlaSil
  19. Çok guzel anlatmişsin hud suresinde zaten açiklanmiş kaç vakit salat edilmesi gerektiğini zaten taha suresinde salat demiyor tesbih et diyor tesbih etmenin anlami onun şanınını yüceliğini anmak demektir bu insanlar bunu anlamayacak kadar eşek saygılar

    YanıtlaSil
  20. Çok guzel anlatmişsin hud suresinde zaten açiklanmiş kaç vakit salat edilmesi gerektiğini zaten taha suresinde salat demiyor tesbih et diyor tesbih etmenin anlami onun şanınını yüceliğini anmak demektir bu insanlar bunu anlamayacak kadar eşek saygılar

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En dogrusunu sen demissin kardeş dikkatlisin ..

      Sil
    2. TAHA 130 DA NAMAZIN 5 VAKİT OLDUGU VURGULANMIŞ. AYETİ EYİP BÜKÜP SİZ BU 5 VAKTE ALLAHI TESBİH VAKİTLERİ DİYEMESSİNİZ .

      Sil
    3. Bakara'daki ayeti de o yüzden yazmış zaten. daha sonra başka bir şey söylemişsek ona uyun diyor ya

      Sil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. "Gündüzün taraflarında, gecenin saçaklarında" sadece burdan bile 4 vakit çıkıyor. Arkadaş seni ilkokula gönderip saymayı yeniden öğretmek lazım. Ayetlerin Türkçe meallerini çarpıtmayın doğru düzgün meallerden okuyun.

    YanıtlaSil
  24. "Gündüzün taraflarında, gecenin saçaklarında" sadece burdan bile 4 vakit çıkıyor. Arkadaş seni ilkokula gönderip saymayı yeniden öğretmek lazım. Ayetlerin Türkçe meallerini çarpıtmayın doğru düzgün meallerden okuyun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Yaşadığın dini kurana onaylatmak istiyorsun ama onaylamaz, bana ikindi ve yatsı salatını, isminin geçtiği sure ve ayeti söylesene, ben 25 kişinin mealine bakıyorum, az çok kuran ve arapça bilgimde var Allahıma hamsolsun.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. Çünkü yok boyle bi ifade

      Sil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. https://docs.google.com/document/d/1qi7sD6vkEg107_8aZhGs759COoZ9CEHWzzDcuadKdSE/edit?usp=drive_web

    YanıtlaSil
  28. https://docs.google.com/document/d/1qi7sD6vkEg107_8aZhGs759COoZ9CEHWzzDcuadKdSE/edit?usp=drive_web

    YanıtlaSil
  29. Yönetici, çok güzel yazmışsın. Eline sağlık. Bazı yobazlar, kendini Müslüman zannedenler karşı çıkar dediklerine. Helal olsun sana. Sadece Kur'an'a uyalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doru tanrı ne demek istediğini açık bir sekilde yazablirdi ve her kez anlardı soru işreti ve çeşitli yorumlar olmazdı bu demekki kuran insan yzması gökten inme değil tevrat inçil ve arap Örf adetleri

      Sil
  30. Su millete essek diyenler siz gunde 3 vakit namaz kil veya 5 vakit kil yaradana istersen 10 vakit kil senle ALLAH arasinda herkes sizin yaptiginizi yapmak zorunda degil sipalar

    YanıtlaSil
  31. Su millete essek diyenler siz gunde 3 vakit namaz kil veya 5 vakit kil yaradana istersen 10 vakit kil senle ALLAH arasinda herkes sizin yaptiginizi yapmak zorunda degil sipalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Millete eşek diyen faniyi bırak da. Bozulmamış Tevrat'a iman etmeyenlere eşşek diyen Allah'a ne diyeceksin?

      Sil
  32. Bismillâhirrahmânirrahîm
    Allah, âyetleri neshedebileceği, kaldırabileceği gibi yerine yeni âyetler de koyabilir. Kur'ân-ı Kerim'in 23 yıllık sürecinde bu olmuştur.

    Allahû Tealâ sahâbe için önce "içkiliyken namaza durmayın" emrini vermişken namazda bozukluklar olunca "size tahammür etmiş, içkiler haram kılındı" (alkollü içkiler haram kılındı) emri gelmiştir.

    Böylece Allahû Tealâ, bir âyeti kaldırmış yerine ondan daha hayırlısını getirmiştir. Muhakkak ki içki içmemek, içmekten hayırlıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaya alkol açısından bakmayı deneyin Leyla hanım. Alkol hayatın her alanında özellikle de tıpta çok geniş alanlarda kullanılan bir faydalı elementtir. Bunu tümden yasaklarsanız içinde alkol var diye eline kolonya sürmeyen meczuba eşdeğer olursunuz. Alkolü içmek isteyene benim 3 önerim var. İç; ama sağlığına zarar verecek kadar değil. İç; ama bütçene ve çocuklarının rızkına zarar verecek kadar değil. İç; ama toplum düzenine zarar verecek kadar değil. İçeceksen adam gibi iç ki, saygın artsın.

      Sil
    2. İçkinin bir damlası dahi haramdır.yapmayın.tövbe edin.

      Sil
    3. "Allah aşırı ya gidenleri sevmez"
      Bakara 190

      Sil
    4. İçkinin haram olmsı Hz ömerin isteği üzerine vahi olarak gelmiştir araştırın

      Sil
    5. memo,ömeri isteği üzerine gelmesi mantıksızdır.içki zaten peygamber efendimiz zamanında yasakandı.yanlış biliyosun.sanki içki ebubekir zamanında serbestmiydi.yapmayın.

      Sil
    6. Allah geçmişi ve geleceği bilendir.Ayeti yanlış yazdım gelişmelere göre tekrar değiştireceğim diyebilirmi.Allah yanlış yapmaz,sözünden dönmez.

      Sil
  33. ama tabiiki bu namaz ayetleri için böyle olabilirmi bilemiyorum

    YanıtlaSil
  34. ilk olarak namaz kılmak isteyen birine günde 5 vakit namaz sabah 4, öğlen 10, ikindi 8, akşam 5, yatsı 13 rekatkılmak gerekir denildiği zaman namaz kılmak isteyen bir insan üüüüf toplam 40 rekaaaat kim kılacak deyip vaz geçiyor. lütfen namaz kılmak isteyen bir insana farz olanı anlatıp korkutmadan alıştırmak gerek zaten namaza başlayan insan zamanla sünnette kılmaya başlıyor nafile namazı kılmayada başlıyor. lütfen dikkat edelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vah vah 24 saatte toplam 1 saat tutmayan namaz ibadeti müslümanım diyene nasıl agır gelir bu sizinallaha hamdiniz şükrünüz.

      Sil
    2. Önemli olan namaz kilmak degil bir musluman olarak iki namaz arasinda nasil yasadigindir iyi bir muslumansan o vakit namaz anlam kazanir ve degerli olur.

      Sil
    3. İbadetlerimizi Allahın kuranda emrettiği farzlarla yapmamız gerekiyor.Aksini yapmak şirk koşmaktır.Namaz kuranda 3 vakittir.Kafadan bir sürü şey uydurmuşlar onlar müslüman sayılmıyor.

      Sil
  35. ilk olarak namaz kılmak isteyen birine günde 5 vakit namaz sabah 4, öğlen 10, ikindi 8, akşam 5, yatsı 13 rekatkılmak gerekir denildiği zaman namaz kılmak isteyen bir insan üüüüf toplam 40 rekaaaat kim kılacak deyip vaz geçiyor. lütfen namaz kılmak isteyen bir insana farz olanı anlatıp korkutmadan alıştırmak gerek zaten namaza başlayan insan zamanla sünnette kılmaya başlıyor nafile namazı kılmayada başlıyor. lütfen dikkat edelim.

    YanıtlaSil
  36. Necm suresinde denildiği gibi peygamber kendi hevasından kounuşmaz. Hz Muhammed SAV islamı en doğru yaşayan ve bize öğreten elçi ise onun namaz kılma şekline ve vakitlerine bakmak lazım. Ezberden ben Kuran dan şu manayı çıkardım demekle bu işler yürümez..

    YanıtlaSil
  37. Namaz sadece bizde değil bizden önceki ümmetlerdede var olan ibadettir. Bunu kalkıp pagmatizm ile bağdaştırmak çok yanlıştır.Hz. İbrahim'de (as) namaz:
    “Rabbimiz! Doğrusu ben zürriyetimden bir kısmını (oğlum İsmâîl ile annesi Hâcer’i), senin Beyt-i Harâm’ının (Kâ‘be’nin) yanında, ekinsiz bir vâdiye yerleştirdim; Rabbimiz! Namazı hakkıyla edâ etsinler (sana hakkıyla kulluk etsinler) diye (emrin üzere, böyle yaptım)! Artık (sen) insanlardan bir kısım gönülleri onlara meylettir ve onları mahsûllerden rızıklandır! Umulur ki şükrederler.” (İbrahim, 37)
    “Rabbim! Beni, namazı hakkıyla edâ eden bir kimse eyle; zürriyetimden de (böyle kimseler yarat)! Rabbimiz! Duâmı kabûl buyur!” (İbrahim, 40)
    Hz. İsmail'de (as) namaz:
    (Habîbim, yâ Muhammed!) Kitab’da İsmâîl’i de an! Çünki o, sözünde duran bir kimse idi ve bir resûl, bir nebî idi. Ehline (ve ümmetine) namazı ve zekâtı emrederdi; hem Rabbisinin katında rızâya mazhar olmuş bir kimse idi. (Meryem, 54-55)
    Hz. İshak ve Yakub'da (as) namaz:
    Ve ona (İbrâhîm’e) İshâk’ı ve fazla(sıyla bir lütûf) olarak da (torunu olan) Ya‘kub’u ihsân ettik. Ve her birini sâlih kimseler kıldık. Onları emrimizle (insanlara) hak yolu gösteren imamlar (kendisine tâbi‘ olunan rehberler) yaptık; onlara hayırlı işler yapmayı, namazı hakkıyla edâ etmeyi ve zekât vermeyi vahyettik. (Onlar) bize kulluk eden kimselerdi. (Enbiya, 72-73)
    Hz. Lokman'da (as) namaz:
    "Ey oğulcuğum! Namazı dosdoğru kıl; ve iyiliği emret, kötülükten de men‘ et ve başına gelene sabret! Şübhesiz ki bu, azmedilecek işlerdendir.” (Lokman, 17)
    Hz. Şuayb'da (as) namaz:
    Dediler ki: “Ey Şuayb! Atalarımızın tapmakta oldukları şeylerden, yâhut mallarımız hakkında ne diliyorsak yapmaktan vazgeçmemizi, sana namazın mı emrediyor? Şübhesiz ki sen, hakikaten yumuşak huylu, aklı başında bir kimsesin!” (Hud, 87)
    Hz. Musa'da (as) namaz:
    “(Ey Mûsâ!) Ben seni (peygamberliğe) seçtim; şimdi (sana) vahyedileni dinle! Şübhe yok ki ben, (evet) ancak ben Allah’ım; benden başka ilâh yoktur; öyle ise bana kulluk et ve beni anmak için namaz kıl!” (Ta-ha,13-14)
    Mûsâ’ya ve kardeşine: “Kavminiz için Mısır’da evler hazırlayın, evlerinizi namazgâh yapın ve namazı hakkıyla edâ edin! Ve (ey Mûsâ!) Mü’minleri (mükâfâtla) müjdele!” diye vahyettik. (Yunus, 87)
    "Yine bir vakit İsrâiloğullarından: “Allah’dan başkasına kulluk etmeyeceksiniz, ana-babaya, akrabâya, yetimlere ve yoksullara iyilik (edeceksiniz), insanlara da güzellikle söyleyin, namazı hakkıyla edâ edin ve zekâtı verin!” diye sağlam söz almıştık. Sonra sizden pek azı müstesnâ, (hepiniz o sözünüzden) döndünüz, zâten siz yüz çevirici kimselersiniz." (Bakara, 83)
    “Ve and olsun ki Allah, İsrâiloğullarının sağlam sözünü almıştı. (Her kabîleden birer kişi olarak) içlerinden on iki de vekil ta‘yîn etmiştik.
    Ve Allah (onlara) şöyle buyurmuştu: “Şübhesiz ki ben sizinle berâberim. Eğer gerçekten, namazı hakkıyla edâ ederseniz, zekâtı verirseniz, peygamberlerime îmân edip onlara yardım ederseniz ve Allah’a karz-ı hasen (güzel bir borç) verirseniz (yolunda harcama yaparsanız),mutlakā kötülüklerinizi sizden örteceğim ve şübhesiz sizi altlarından ırmaklar akan Cennetlere koyacağım. O hâlde bundan (bu ahidden) sonra içinizden kim inkâr ederse, artık (dosdoğru)yol ortasında açıkça sapıtmış olur.” (Mâide, 12)
    Hz. İsa'da (as) namaz:
    (Îsâ, henüz doğmuş bir bebek iken) şöyle dedi: “Şübhesiz ki ben, Allah’ın kuluyum; (O) bana Kitâb’ı verdi ve beni peygamber yaptı! “Hem nerede olsam beni mübârek kıldı; hayat sâhibi olduğum müddetçe de bana namazı ve zekâtı emretti.” (Meryem, 30-31)
    Günümüzde Hıristiyanlık ve Yahudilikte namazın bulunmaması bu dinlerin tahrife uğramasından kaynaklanmaktadır.
    Allah’a emanet olunuz...

    YanıtlaSil
  38. Bu yazıyı yazan ahmak.. Şeriat'ın tek kaynağının Kur'an olduğunu sanan ahmak.. Sünnetsiz bir din ortaya çıkarmak isteyen ahmak.. Resulullah'ı itibarsızlaştıraya çalışan ahmak.. Sizin bu internet ortamında bu yazıları paylaşıyor olma nedeninizi çok iyi biliyorum. Tahrif etmek istiyorsunuz bu dini. Ama Allah sizin gibi alçaklara müsaade etmeyecek. Başaramayacaksınız. Daeş İslâm değildir ancak sizin gibi alçaklar da İslâm değil. Daeş de siz de İslâm dinini tahrif etmeye çalışan alçaklarsınız.

    YanıtlaSil
  39. Allahu teala neden kendi hükümlerini kaldırmasın,ramazan ayında komple 30 gün boyunca kadınlarla birlikteliği yasaklamışken daha sonra yine ayette bize nefsimize yenik düşüp dayanamadığımız için artık orucu açtıktan sonra kadınlarınıza dokunabilirsiniz demiyor mu?

    YanıtlaSil
  40. Zaten Taha suresi 130.ayette konu edilen hamd ile tespihtir, salat(namaz) değildir..

    YanıtlaSil
  41. Şu namaz konusunda günde 3 vakit namaz vardır diyenler keşke o 3 vakit namazıda kılsalarda ondan sonra konuşsalar neyse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinin temeli namaz değildir. Dinin temeli "infak etmektir." Eğer öyle olmasaydı, camiler namaz kılan münafıklarla dolup taşar mıydı? Neden dinin temeli infak etmektir hiç düşündük mü? Anlatayım. Namaz kılmak çok kolaydır. Ama infak etmek yani mal ve mülkten ihtiyaç fazlasını dağıtmak (Bakara 219) çok zordur. Aslolan kredi kardını, banka kartını, banka hesabını, ve de üst üste yığdığımız malın-mülkün fazlasını infak etmektir. Yani dağıtmaktır. İnfak etmekle ilgili ayet sayısını da vereyim kıymetli arkadaşım: 86 adet ayet vardır. Namaz 3 olmuş 5 olmuş farketmez. Bence çalışan için 3 vakittir. Hud suresinde ifade edildiği gibi; Sabah namazı, akşam namazı, yatsı namazı olarak kılan mesaiden çalmadan ibadetini yapar. Öğle ve ikindiyi de evinde ayrıca eda eder. Namaz rekat sayısı hakkında da düşüncem; alt sınır sadece 2 rekat farzdır. ÜSt sınır ise yoktur, yani zamanı olan istediği kadar kılabilir.... Selamlar. :)

      Sil
    2. namaz dinin temelidir.tövbe edin.işin kolayına kaçıyosunuz.cennete girmek o kadar kolay mı
      kendinize göre yorumlamayın.kesin yanlış yoldsınız.namazın 5 veya 3 olduğukonusnda sizinle tartışmıyorum.o uzun konu.fakat namaz dinin direğidir.

      Sil
    3. Cennete gitmek kolaydir cunku cehenneme gitmekte kolaydir kitap derki zorlastirmayin kolaylastirin.
      Namaz aslen 3 vakittir sabah oglen aksam oglen orta namazdir sabah ve aksam namazlari sonrasinda tesbih yapilmasi emredilmistir yatsi ve ikindi kuranda ismen gecmez bu peygamberimizin uygulamasidir bu da sunnettir.hersey bir yana onemli olan namaz degil iki namaz arasinda ne yaptigin nasil yasadigindir namaz ozu itibaen gunun belirli vakitlerinde Allahin huzuruna cikip Allahim ben seni unutmadim sende beni unutma demenin anlamini tasimasidir nitekim Kuranda Allah cc "bizi unutani bizde unuturuz" diye buyurur. Kurani kerim herkesin anlayabilecegi ve herkese ginderilen bir kitaptir tek ve gercek kaynaktir once okuyun sonra konusun

      Sil
  42. Sabah namazi acikca belirtilmis bu 1.vakit gunduzun iki ucu diyor ayette ogle ve ikindiden bahsediyor etti toplam 3 vakit gunduzun gunes dönüp gecenin karanligi bastirincaya kadar geçen zaman diyor ayette buda aksam
    namazi etti 4.vakit gecenin ilk zamanları diyor ayette buda 5.vakit yatsı namazidir.hatta birde gecenin ilerleyen zamanından bahsedilmekte ayette oda teheccut namazidir.ýaa insanları yaniltmanin vebalini nasil ödüceksiniz sizz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aymına,ben namazı beş vakit kılmaya çalışıyorum.O ayrı bşr konu.
      Fakat gündüzün 2 ucu derken sabah ve akşam vaitleri kastedilmiyor mu?Yani öğle neden güdüzün bir ucu?

      Sil
  43. Sabah namazi acikca belirtilmis bu 1.vakit gunduzun iki ucu diyor ayette ogle ve ikindiden bahsediyor etti toplam 3 vakit gunduzun gunes dönüp gecenin karanligi bastirincaya kadar geçen zaman diyor ayette buda aksam
    namazi etti 4.vakit gecenin ilk zamanları diyor ayette buda 5.vakit yatsı namazidir.hatta birde gecenin ilerleyen zamanından bahsedilmekte ayette oda teheccut namazidir.ýaa insanları yaniltmanin vebalini nasil ödüceksiniz sizz

    YanıtlaSil
  44. Peki Kuranda geçen ayette "de ki: “Allah’a ve Rasule itaat edin; eğer yüz çevirirlerse, şüphesiz Allah kafirleri sevmez.” (Al-i İmran / 32)"bu ayeti nasıl açıklıycaksınız. Herşeye kılıf uyduruyorsunuz. Allah başka bir ayette 'Rabbine andolsun ki; Allahın Rasulune tam olarak bağlanmazsanız iman etmiş olmazsınız."Bu ayetleri demi yalanlayacaksınız? Çocuk mu kandırıyosunuz.Peki Kuranda namazı nasıl kılacağın yazıyor mu?Biz müslümanlar bunu Allahın Rasulunden öğreniriz. Onu uygularız. Yalnız Kuran yeter diyenin imanını sorgulaması gerek.

    YanıtlaSil
  45. Hadis kitapları yazılmadan önce insanlar sünneti nasıl öğreniyorlardı ve Allah Kur'an'ı Kerim de bize kitabı koruyacağına karşı yemin ediyor ben bu ayetten kur'an a inanıyorum fakat hadislerde böyle bir güvence yok ve dikkat ettiğim diğer bir unsur ise düşünmekten çok başkalarına inanan müslümanlar daha çok mutlu oluyorlar fakat Allah ayetlerinde bize düşünmemizi emrediyor...

    YanıtlaSil
  46. Selamın aleyküm ve rehmetullahi bereketü

    YanıtlaSil
  47. Eziz mömin kardeşlerim Ben azeri ehli şie hz.peyğamber efendimizin humbeninin asigiyim. Üstde aleviler neden namaza durmazlar sualine çok şaşdım hakketen böylemidir ?
    Elimde olan kurani kerimden HUD 144 ayesinin Azeribaycan diline tercümesini takdim ediyorum
    Və namazı günün iki tərəfində və gecənin gündüzə yaxın əvvəllərində qıl (sübh namazını günün birinci yarısında, zöhr və əsr namazlarını günün ikinci yarısında, məğrib və işa namazlarını isə gecənin əvvələrində qıl) ki, həqiqətən (namaz başda olmaqla) yaxşılıqlar günahları aradan aparır (günahın çirkinliyini nəfsdən, onun fəsadlarını aləmdən, onun ləkəsini əməl dəftərindən və əzaba düçar olmağı günah etmiş şəxsdən uzaqlaşdırır). Bu, yada salıb xatırlayanlar üçün bir öyüddür.

    YanıtlaSil
  48. iyi geceler...
    ben çevremden aldığım duyumlara göre yazdım.aleviler kaç vakit namaz kılıyorlar?
    ayrıca bazı aleviler namazı eksik kılıyormuş diyorlar
    ben de sunni idim.şiiliğe geçtim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakk yolunu doru bulmuşsun hakan kardeşim.Kiyammetde imam Mehdi (s.a) arkasıyca gitmeyi Ahiretde ağ bayrak altında ve hz.Peyğamberimizin ummeti yanında durmağı nasib etsin

      Sil
  49. Herkese aydın olur bence tecümesi başka ayelere gerek varsa taktim ede bilirim.Amma bu yeteri kadar aydındır bence. Ehli şiye de bunu okur sunnide ve diger mesxeblerde Kurani kerim aynıdır. Deyişen insan fikirleridir sadece. Herkes ben haklıyım be doruyum diyor. Olmaz böyle islamiyet. Namazın 3 vakitde 5 namaz 1.Sübh 2.zöhr 3.asr 4.meğrib 5.işa kılınmasından bash ediliyor. Kuranda yokdur ay ne bileyim saat filanda filan namazı. Ayetlerden bileriz ki cem namazının tek kılınan namazda sevabı büyükdür. O yüzden ezandan sora herkes camiye koşar. Zaman bulamayan sunni kardeşlerimiz namazını gezaya düşdüyünü düşünerek geza namazı gibi kılıyolar. Buda yanlış düşünce. Matematik olarak anlatayım Erken kılınan namaz 10sevab geciktirilen namaz 5sevab geza namazı 1sevab olursa ve sizin işle alakadar zöhr namazını her zaman gazaya düşdüyü için geza namazını sota kılıyorsanızsa eyer hesablamalardan süb.10.zöhr1.esr10 meğrib10 işa10 10+1+10+10+10=41 sevab kazandınız mesela. Gezaya namazınısı salmamak için günde zöhr namazını yubata bilirsiniz sadece asr le bir kılasınız dıyor o zaman hesablamalarda 10+5+10+10+10=45 sevabınız büyük olur. Bilmem anlata bildimmi? SİELER NEDEN 3DEFA KILIYOR SÖZÜDE YANLIŞDIR BUNU DİR DAHA SÖYLEYEREK GÜNAHA GİRMEYİN. GÜNÜN NAMAZ FARZINI SENİ GİBİ KILIYOR GERİSİ SANA DEYİL ALLAHA KALMIŞ. HER ŞEYİ BİLEN VE HER ŞEYİ KABUL EDEN ODUR. Ben ölünce tanıdığım ve namaz kılmayan biriyle cennetde raslaşsan şaşmam çünki cennet Allahın mekanıdır kimi ora bırakır kimi bırakmaz o bilir.

    YanıtlaSil
  50. Kendimde rusyada oruruyorum söylediklerime itirazı ve ya yanlış birşey söyledimse +79506550660 vatsapa yaza bilir.

    YanıtlaSil
  51. benim anlamdığım nokta şu.namazı ayrı ayrı 5 vakit mi kılcaz?yoksa 3 vakitte mi?hangisi doğru.herkes farklı söylüyor ben ne yapıyım?ben niye günaha gircem.bazıları 5 vakit bazıları 3 vakit diyorsa.
    günahı onlara olsun ben ne yazpıyım?

    YanıtlaSil
  52. KURAN'DA NAMAZ VAKİTLERİ

    Kuranda namaz vaktinin 3 olduğunu savunanlar yanılmaktadırlar. Çünkü ayetlerden 5 vakit namaz olduğu anlaşılmaktadır.

    SABAHİ ÖĞLE, İKİNDİ, AKŞAM VE YATSI NAMAZINDAN BAHSEDEN AYETLER

    İsra78:''Güneşin batıya yönelmesinden gecenin kararmasına kadar namaz kıl; sabah vakti de namaz kıl, zira sabah namazına kuran şahit olur.''

    Güneşin batıya yönelmesi: İkindi namazı vakti
    Gecenin kararmasına kadar: Yatsı namazı vakti
    Sabah vakti: Sabah namazı vakti

    Taha130:'' O hâlde, onların söylediklerine sabret ve güneşin doğuşundan ve batışından önce Rabbini hamd ile tespih et. Gece vakitlerinde ve gündüzün uçlarında da tespih et ki hoşnut olasın.''

    Güneşin doğuşundan önce: Sabah namazı vakti
    Güneşin batışından önce: İkindi namazı vakti

    Rum18: ''Göklerde ve yerde hamd O’na mahsustur. Gündüzün sonunda ve öğle vaktine girdiğinizde Allah’ı tespih edin.''

    Gündüzün sonunda: Akşam namazı vakti
    Öğle vakti: Öğle namazı vakti

    Hud114:''Gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın vakitlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlar için bir öğüttür.''

    Gündüzün iki tarafında: Öğle ve ikindi namazı vakti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sayın kazım bey.. salat belirli vakitlerde insanlara farz kılınmıştır (nisa suresi) bu vakitlerinde neler olduğunu yüce rabbimiz kuranda bildirmiştir.. dikkat ederseniz kuranda tesbih 24 saat boyunca yapılır.. yani allah hiç hatırdan çıkarılmadan yaşanır.. salat ise güneşin hareketlerine göre belirli vakitlerde yapılır..

      isra suresi 78 geçen güneşin dülükundan gecenin karanlığına kadar salatı yerine getir. sözü akşam vaktini ifade eder.. güneş tamamen kaybolmuştur. ve artık sadece güneş ışınlarının belirtileri kalmıştır. bu akşam vaktinde salatı yerine getirin diyor. taa ki hava tamamen kararıncaya kadar..

      güneşin dülukunun öğle vaktini ifade ettiğini söylüyorsunuz.. fakat burada şöyle bir çelişki var. güneş batıya kaymasından başlanarak taa ki gece karanlığına kadar namaz kılınacaksa bunun vakitleri açıkça belirtilmeliydi.. öyleki ben öğlen vaktinden başlayarak gece karanlığına kadar sürekli namaz kılmayı anlıyorum.. allah ışığı rızık aramamız, geceyide dinlenmemiz için yarattı ise biz gündüzün yarısını namaz kılarak mı geçireceğiz..

      bunu destekleyen ayette hud 114 tür..
      gündüzün iki tarafında; gecenin gündüze yakın zamanlarında salatı ikame et...

      dikkat edin gündüzün iki tarafının ne olduğunu ayetin devamında açıklıyor yüce allah.. gecenin gündüze yakın zamanlarında diyor.. peki nedir bu zamanlar.. hiç düşündünüz mü..

      gecenin gündüze 2 tane yakın zamanı vardır.. 1.si akşam vakti: güneş kaybolmuş ama ışıklarının etkisi hala sürmektedir..
      2.si sabah vaktı: güneşin ışıkları belirmiş ama güneş henüz doğmamış..

      işte bu iki vakit gecenin gündüze yakın zamanlarını ifade ediyor..
      bu demek oluyor ki gündüzün 2 tarafı sabah ve akşamdır.. bu saatlerde güne başlamadan salatla başlamayı, günü bitirmedende salatla bitirmeyi yüce allah bizlere bildiriyor.. salatı ister namaz, ister kuran okuma, isterseniz dua algılayın. ama bu saatlerde mutlaka allahın huzurunda durmamız gerekir..

      bide salatul vusta var; orta namaz, her hayırlı namaz, sorumluluk, yükümlülük.. ben bunu cuma namazı olarak algılıyorum. cuma toplanma anlamına geliyorsa ve müslümanlar hergün toplanıyorsa öğle namazıda olabilir. en doğrusunu allah bilir..

      not: bizleri yoktan var eden rabbimize 24 saat namaz kılsak bile azdır.. isteyen gün içinde istediği kadar namaz kılabilir. yüce allah kuranda asgarisini bizlere bildirmiştir..

      Sil
  53. bir ayette namaz kıl geçiyor,diğer ayette tespih et geçiyor.acaba tespih etmekte namaz kıl anlamında mı?

    YanıtlaSil
  54. yani tespih et ayetlerini namaz kıl mı anlayacaz.o zman beş vakit oluyor.fakat peygamberefendimiz bazen öğle ve ikindi vakitlerini aynı zamanda kılmış
    yine akşam ve yatsıyı aynı zamanlrda kılmış diye yazı var

    YanıtlaSil
  55. hud süresindeki gündüsün iki tarafı biri sabah biri akşam değilmi

    YanıtlaSil
  56. ayrıca,gecenin gündüze yakın vakti sabah namazı değilmi

    YanıtlaSil
  57. aynı zamanda bilgi paylaşımıznız için sağolun.bu arada ben şiiyim.sunni idim araştırdım şiiliğe geçtim.ama namazı beş vakit kılmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  58. ayrıca çağımızın imamı kabul edilen yamani as ırakta yaşıyor.yani ahmed al hassan hazretlerinin ensarları elleri bağlamıyorlar ayaktayken.eller yanlarda ve vucuda yapışık.
    kafam karıştı.eller bağlanmayacakmı

    YanıtlaSil
  59. yamani as,1999 yılında zuhur etti.mehdi as mın elçisi.ne yapacaz?

    YanıtlaSil
  60. Sana katılıyorum kardesim

    YanıtlaSil
  61. 3 VAKİT OLSA NE 5 VAKİT OLSA NE ÖNEMLİ OLAN CANI GÖNÜLDEN NAMAZIMIZI KILMAK..İNSANLARIN BU VAKİT AYRIMINA DÜŞMESİ NE ACI BİZ Kİ İNSANLAR SABAH ÇAYI,ÖĞLEN ÇAYI,İKİNCİ ÇAYI VE AKŞAM ÇAYLARIMIZI HİÇ KAÇIRMIYORUZ AMA İŞ NAMAZA GELİNCE İNCE ELEYİP SIK DOKUYORUZ..KILIN KARDEŞİM KILIN NAMAZINIZI 5 VAKİT KILIN YETMEDİ Mİ Bİ 5 VAKİT DAHA KILIN :)) ALLAH HEPİMİZİ AFFETSİN

    YanıtlaSil
  62. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  63. Bunu yazan kişi demiş ki namazın nasıl kılındığı önemli değil önemli olan niyettir demiş . Elbette niyet önemlidir fakat şekil olarak nasıl kılmamız gerektiğini peygamberler aracılığı ile bize gösterilmiştir fakat şekil senin için önemli değil demekki
    O zaman benim sana tavsiyem niyet et ve yüksek bir uçurum kenarından atlayarak namazını kıl sonuçta önemli olan niyet ve sana göre nasıl kıldığı şeklen önemli değil ...
    Hiç olmazsa sonunda senin gibi kendi nefsi düşünceleri ile milleti yanlışa sürüklemek isteyen bir fasıktan kurtulmuş oluruz
    Sen peygamberlere de anladığım kadarı ile postacı gözü ile bakıyor ve hadis ve sünneti dikkate almıyorsun oysa Nisa 59.Ayet: Ey iman edenler! Allah´a itaat edin. Peygamber´e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz -Allah´a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız- onu Allah´a ve Resûl´e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.buyruluyor
    Namazın nasıl kılınması konusunda şüphen de varsa Hac süresi 26 ayetine bakman yeterli

    YanıtlaSil
  64. Bunu yazan kişi şunu bilki senin gibi fasıkların olacağı Kuran'da zaten bize bildiriliyor yani bütün aklı başında Müslümanın bundan haberdar
    Sen namaz vakti 5 değil 3 dedin diye şimdi bizler AA bak NAMAZ 5 vakit değil 3 müş diyerek bu şekilde namazlarımızı eda etmemizi bekleme
    Sen eşşek olabilirsin, fakat bizler o eşeğin sırtına vurulan semer dâhi olmayacağız !
    Sana gelince Allah hidayet nasip etsin inşallah

    YanıtlaSil
  65. Ne ilginç insanlar var su dünyada. Bir kişi düşüncesini yazıyor, okuyanların bir kısmı ben 3 vakit namaz kilarim günahı 3 diyene diyor. Diğer bir kişi o kisiyi farkli gorup hakaret dahil herşeyi yazıyor. Asıl önemli olan insanın düşünmesi (bu inkar degildir) . Ayrıca sen herkese kötülük yap parasini gasp et tecavüz et öldür kul hakki ye ondan sonra namaz kıl hepsi affedilsin.

    YanıtlaSil
  66. Merak ettiğim konu namaz hakkında bu ve buna benzer yazılar yazan şahıslar namazı nasıl kılıyorlar neye göre kılıyorlar yanı kıyam ruhu secde yerine ölçüyü RESULLAH s.a.v görede almadıklarına göre nasıl kılıyorlar tarif etsinler lütfen.

    YanıtlaSil
  67. Kuran okuyan mealini okuyan her insan fetva veriyor.Yıllarca tesir yapmaya çalışan ilim adamları bile namazın 5 vakit olduğunda açık delil sunduğu halde alnı secdeye gelmeyen insanların yorum yapmaları küfürden başka birşey değildir.Ayet ayeti hiç bir şekilde değiştirmez günaha giriyorsunuz.Şirk işliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  68. Merhaba,
    Bakın arkadaşlar, birisi kendince bir yorum getirdi diye nasıl yüzlerce farklı kafadan farklı sesler çıkmış.
    HİÇ DÜŞÜNMEZMİSİNİZ ?
    Allah açık açık " günde şu kadar vakit namaz kılın" emri vermekten aciz mi?
    Allah sayı vermekten aciz mi?
    Allah düşünememiş bir tek sizler mi O'nun yerine düşünüp hüküm verdiniz namaz vakit sayıları hakkında ?
    Sizler ne kötü bir iş yapıyorsunuz?
    O sonsuz hikmet sahibi değilmidir?
    Bu şekilde yoruma açık bir halde yazmasındaki hikmeti aramak yerine, neden sınırlı beyinlerinizle adını koyup yok 3 değildir 5 tir veya yok 5 değildir 3 tür diyerek kendinizi ( Haşa ) Allah'ın eksik bıraktığını (!) tamamlama görevine adamış görünüyorsunuz?
    Siz ne kadar zalimsiniz?

    YanıtlaSil
  69. Bir tereddūt varsa 3 mu 5 mi vakit diye, Şöyle bir mantik yūrūtūlebilir mi?. Namaz 3 vakit emredilmiş ise ve 5 vakit uzerinden namaz kılınmışsa ne zarari var fazladan kılmanin. Ancak Kuranda 5 emredilmiş ve biz 3 vakit kıldiysak, emredilen ibadeti eksik yerine getirmiş olacağız. Hangisi daha hayırlı/dogru/hesabi verilebilir davraniş? Allahin rizasini kazanacak davranşlarda bulunmayi, Allah nasip etsin..

    YanıtlaSil
  70. Admin peygamberin sözünü devreden çıkarıp neden kendin kurana yorum getiriyorsun. 5 vakit le ilgili sahih hadis var

    YanıtlaSil
  71. Namazı kılarken ikindi namazı diye niyet ediyoruz hem öğleyi hemde ikindiyi birleştirip gündüz namazı dediğimizi hiç görmedim bi şii olarak bende namazın 5 vakit olduğunu savunuyorum ama zaruri durumlarda zaten 3 vakitte kılınabilir zaruri olan durumlarda..

    YanıtlaSil
  72. #Unknown habibin kelimesi kur-an da geçmeyebilir eyvallah. Bütün insanlar eşittir. Kimse kimseye üstün değildir. Lakin (ancak takva sahibi olan Allah a en yakındır.) sen peygamberimizi iyi tanımadan bu şekilde konuşamazsın. 0 ne güzel bir ahlaka sahip o ne güzel bir yüze sahiptir. Peygamberlerin en hayırlısıdır o en güzelidir. O tüm peygamberlerin imamıdır. O engüzel dini getirendir. Allahu teala bizleri onun nurundan yarattı. O olmasaydı biz olmazdık. onun makamı ALLAH katında en büyük yerdedir. ALLAH CC fani dünyada onun adı ve onun güzel ağlakı ıle ümmetin derdine deva karanlığa aydınlık olacaktır. O insanlara ahirette de derde deva olacaktır. Şefaatçi olacaktır. O insanlara rahmet olarak geldi. Nasıl olurda bizim gibi günahkar insanlarla eşit seviyeye koyarsın bu özellikler sende veya başka insanlarda varmı ondaki iman, ahlak, ve sorumluluklar hangimizde var eyy ahmak herif. ondan önceki tüm peygamberleri de diğer insanlarla aynı kefene koyamazsın. Onların aldığı sorumlukları sen ben o yapamayız. Sadece vahiy aldıkları için farklıdır demen çok Yanlş. Onlar günahsızdırlar. Elbette onlarda bir insandır. Ama aynı kefene koyamazsın. Ayrıca namaz vakti 3 değil 5 vakittir.ve kılınmazı zorunludur farzdır. Nafile namazın hikmeti ise (ALLAHU TEALA insanları hesaba çektiği zaman. Meleklere " bu kulun namazı varmı dır.? " diye sorduğunda melekler "Rabbim o insanın Namazı vardır lakin eksik kılmıştır. yarımyamalak ve huşü içinde pek kılmamıştır " diye cevap verir o insan büyük bir panik ve ümitsizliğine kapınarak çok daralır ve pişmanlık içinde bulunur. o an "artık işim bitti eyvahlar olsun bana " diye cehenneme gideceğinin haberini bekler. O an ALLAH meleklere "peki bakın bakalım farz dışında (nafile) kıldığı namaz varmı dır. " deyince melekler "Evet Allahım vardır her namazın ardından kılar ve sana şükür hamd ederdi. " der ve rahmeti sonsuz olan ALLAH "O halde onu cennete götürün bu amelinden dolayı onu affettim " der. Bu sitenin sahibine ve bu paylaşımda bulunan şahıslara sesleniyorum. Nafile namzı diye geçmeyin hikmetini ve derecesini bilemezsiniz. bunlar uydurma laflar değil hakikatlar. Allahın rahmeti bereketi sonsuzdur. İnsanları bilinç altından kandırmayı bırakın kendi kitabımızdan iki üç ayetler insanlarımızın kafasını karıştırmayın. Ayrıca insanlara yanlış bilgiler vermenizden epeyce rahatsız oldum. Bu sizin yanınızda kalmaz. Biran önce töbe istiğfar etmelisiniz. Aksi takdirde din üzerinden insanları kandrmaktan ve onları hak dinden uzaklaştırmak adına büyük bir azaba çarptırılacaksınız..

    YanıtlaSil
  73. selamunaleykum bazi aciklamalarinizda hata olsa da bu gorusunuze katiliyorum 3 vakit kilinabilir islam kolaylik dinidir eger namazi kazaya birakip kacirmaktansa cem edip bi arada kilmak daha uygun onemli olan iyi niyet ve amellerdir.

    YanıtlaSil
  74. Allah'tan kork ayet ayetle nasıl çelişir. Sırf aklına uydurmak icin diyorsun ki kuraninKu sitasi soyle oysa o sıra yanlış Hz Ebubekir toplantmis sıralamamis öyle olsaydı alak suresi en başta olurdu Kur'an'ın ortalarında olmazdı. Bilmiyorsan bos konuşmayacaksin. Sırf kendi fikrini haklı çıkarmak ocin sapikliga dusme

    YanıtlaSil
  75. Ey insanları saptırmaya çalısan zındık sunneti yok sayan zındır
    Müslümanlar namaz 5 vakittir. Ögrenmek isteyenler enes b. Malik uzun isra hadisinde bakabilir peygamberimize namaz 50 vakitten 5 vakte indirildi bu saten gecmektedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ey kurana göre müşrik sıfatlı olan kardeşim! İlk önce konuyu anlatan arkadaşa katılmadığımı söyleyim. Senin o peygamberlere ve en önemlisi allaha iftiralar atan hadis kitaplarına iman etmemiz için kurandan hüküm getirebilirmisin?

      Sil
  76. bu kadar yazı yazılmış.kuran ayrtleri yazılmış hz peygamber yok.nisa 80 e bakın.art niyetli islamın içini boşaltıyorsunuz.siteninizin adını değiştirin.kuran çarpıtmaları deyin.daha iyi olur.

    YanıtlaSil
  77. Namaz 5 vakittir ama 3 kerede kılınabilir bunada cem adı verilirdi yani öğle ile ikindi ve akşam ile yatsı namazlarını arka arkaya kalabiliriz sünnettir ve sahih hadis ve rivayetler ile inanmıştır kimse öküz altında buzağı aramasin

    YanıtlaSil
  78. Ayetlerden anlaşılan sabah, öğle ve akşam olmak üzere üç vakit farz namaz vardır.
    Gündüzün iki ucu: Sabah ve öğle
    Gecenin ilk saati: Akşam
    Orta namaz: Öğle

    Yatsı ve ikindi vakitlerinde Allah'ı yüceltmemiz istenmiş ancak namazda kılınabilir fakat bu namazın farz olduğu söylenemez.

    Bu kadar basit daha neyin tartışmasını yapıyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gündüzün diger ucu nasıl ögle oluyor acıklarmısın?Gece gündüz eşitliği ekinoks dönemini ele alırsak kolay olsun diye 12 saat gündüz oluyor dier ucu hava kararmak üzereyken olur.Ĺütfen okurken daha geniş çaplı araştırmaya çalışalım hele yorum yaparken daha hassas olalım..

      Sil
    2. Ek olarak gecenin ilk saati deil ilk saatleri olucak meal oda yatsıya işaret ediyor.Akşam dediğim gibi gündüzün iki ucu ile ifade edilmiş kutsal kitabımızda yaradan tarafından.

      Sil
  79. Ayetler doğruda bu ayetleri okuyupta nasıl 3 rekatta karar kıldınız orasını anlayamadım.Taha 130. ayetde tespihten(anmak)bahsediyor ancak dier ayetleri iyi analiz ederseniz 5 vakit namaz farz gözüküyor.Özetle Hud 11:114 de "Gündüzün iki ucunda (SABAH+AKŞAM),Gecenin ilk saatlerinde(YATSI) namaz kılın.Diye buyurulmuş.Bakara 2:238 de "Namazlara ve orta namaza(ÖĞLEN) devam edin.."diye buyurulmuş.Isra 17:78 de ise "Güneşin kaymasından(inişe geçmesinden) gecenin(havanın) kararmasına kadar(İKİNDİ) namaz kılın.."şeklinde buyurulmuştur.Onun dışındaki İsra suresi 17:79 da ise Teheccüd namazından bahsedilmiştir.Yani gece uyanıp kılınması peygamberimize farz edilen bize sünnet olan namazdır.Yani anlayarak kendimizi vererek okuduğumuzda profesör olmasakta arapça bilmesek bile bu sonuç çıkıyor arkadaşlar..

    YanıtlaSil
  80. Hadis hadis hadis be şeref yoksulları be beynamazlar be cehennem köpekleri Allah'ın kelamı kuranı ve ehlibeytini biraktiniz emevi köpekleriyle abbasi piclerinin uydurduğu hadis diye Allah'ın emri diye inanan yezid soyları buhari bey peygamberimi sizin değil ha benim peygamberim çünkü böyle düşünen domuzların peygamberi olamaz o her neyse 2 cihan peygamberi abaza yapan sidik icerdi diyen peygamberimden 180 yil sonra doğmasına rağmen yalan yanlış uyduran adamın nesine inanacam be Allah hepinizi yakacak böyle düşünenlerin sonu çok kötü ama sizde haklısınız siz olmasaniz cehennem olmazdı sizin için yapıldı aklı olan beyni olan doğruya inanır dicem de Allah böyle düşünen insanların kalp gözünü sonuna kadar kapattı maviye soyları yezidin torunları sizi !

    YanıtlaSil
  81. 5 vakit 3 vakit yoktur yezidin torunları namaz kuranda salaat diye geçer ve salaatin da bir çok türü vardır camii diye bisey yoktur siz uydurdunuz 5 vakit yoktur siz uydurdunuz evet kuranı kerim degistirilmedi doğru ama toplattirarak çaldılar yıktılar mizraklarina geçirip alevilerle savastilar bunlar sizin atalariniz cemel savaşında oldu bunlar 6666 ayet inen kuran günümüzde kaç ayet acaba bi üşenmeyin sayın eksik ayetler nerde ! Ne yazıyordu o ayetlerde ! Ölürken size iki şey bırakıyorum 1. Allah'ın kelamı kuran 2.si ehlibeytimdir dedi sizin atalariniz inandiklariniz onu ehli sünnet diye değiştirdi ulan peygamberimizin cenaze namazı bile 17 kişi kıldı be koskoca 2 cihan servetinin cenazesi be hazreti diye bahsettiginiz hani 40 yaşına kadar kız çocuklarını gömen ebu bekir var ya gelmedi hani kuran okuduğu için ablasini enistesini döven ve fatimati zehra anamizi babasindan hediye hurma tarlası yüzünden öldüren o ömer var ya gelmedi hepsi iktidar kavgasindaydi pardon siz hazreti hamzayi şehit eden vahşi ve hindiye karısına hazreti diye hitab eden insansınız digmi tövbe etmişti digmi doğru haklısınız yani siz kısacası müslüman değilsiniz siz korkudan ölme korkusundan müslümanlığı secen yezidlerin torunlarisiniz yok hadis te şu yazıyormuş peygamberimiz dışarda güzel bayan görünce hemen eve gidip zevcesiyle birlikte olurmuş bu adama birde islam adamı diyenleriniz var buhari olsun diğer hadisleri çıkaranlar olsun bunlara inanan ve destekleyen mim varsa orospu çocuğudur açık ve net dinin sana domuz etini yasaklıyor buhari diyor ki köpek giren eve melaike giremez vay anasını be bu adam gibi düşünen kim varsa katıksız orospu çocuğudur !

    YanıtlaSil
  82. Bu arada kimse benim yazdıklarım hakkında ileri geri konuşmasın kimseyle tartışacak değilim çünkü benim dinim sır'dır herkes dilediği gibi dinini yaşasın sadece çok sinirlendim saçma sapan yorumlarınıza herkesin dini kendine şunu da söyleyeyim islamiyette 4 makam vardır şeriat tarikat marifet hakikat siz şeriat ve tarikatla hükümlünsünüz 3 ve 4. Makamı hayatınızda göremezsiniz o yüzden tartışma ya gerek yok mal olduğunuz için yanındaki ne yaparsa körü körüne inanmak ve savunmak sizin işiniz ben ve benim gibi düşünenler Allah'ın tek bir mucizesi olan kurana inanır ve biat eder tv de açıklama yapan cübbeli ahmet hoca diyor ki şimdi kurana bakarsak namaz da yoktur o yüzden hadislere inanmak lazım onun gibi düşünenlere tek bir lafım var siz le bizim aramızda tek fark var siz Allah'tan cehennemden korktuğunuz için ibadet edersiniz biz ise Allah'a aşık olduğumuz için ibadet ederiz vesselam

    YanıtlaSil
  83. Yazma gereği duydum. Öncelikle dinimiz ve diğer dinler ticarete döküldü desek yeridir. Fakat kimse dinimizin gercek esas temeli nedir tamamıyla bilmiyor. Bende dahil. Bizde bu yüzden kaybediyoruz ve kaybetmeye mahkumuz. Namaz çok önemli bir ibadettir dusunsenize rabbin için namaza durup secdeye varıyorsunuz dualar Edip af dileniyorsun. Namaz harici bunu yapan varmı durduk yere secdeye varıp dualar eden, kesinlikle çok azdır. Şuna inanmaktan vazgecmeyin vazgecmeyelim daha doğrusu rabbim tektir ondan başka ilah yoktur onu ne uyku tutar nede uyuklama tektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili değerli kardeşim bilmiyorsan insanlara sorma en iyisini Rabbim bikir youtubede 21 saatlik kuran türkçe meali var sabredip dinlersen ve Allahım nasip ederse doğru yola ulaşanlardan olursun inşallah kimseyi değil kuranı tüekçe dinle kimselere sorma Allahımın sözünden öğütünden başka kurtarıcımız yoktur Allaha emanet ol

      Sil
  84. Arkadaşlar sabahın doğuşunda ve akşam karanlık çökmeden ve gecenin orta saatlerinde birde cumaları öğlen vakitte diyor rabbim bu yoldan ayrılmamak gerek ve namaz kılarken kıyam rüku ve secde edin diyor ve içinizden geldiği gibi samimi birşekilde kılın diyor abdest almak içinde yüzlerinizi yıkayın ellerinizide dirseklere kadar başınızı mest edin ayaklarınızıda bileklerinize kadar yıkayın diyor bir dinleyin youtube den türkçe mealini 21 saat sürüyor Allah nasip ederse anlarsınız ve yoluna tabi olanlardan olursunuz inşallah Allaha emanet olun Allahımın salat ve selamı üzerinize olsun

    YanıtlaSil
  85. İlla namaz kılarken arapça okumanıza gerek yok veya şu ayetler okunacak diye çünkü rabbim çok açık ve basit bir şekilde indirmiş içinizden geldiği gibi samimi bir şekilde secde edin ve dileyin diyor bir okuyun mana anlam katmadan rabbimin sözlerinden hariç hiç bir peygamberimiz kendiliğinden söz katamaz ayetlerdede apaçık birşekilde belli çünkü peygamberlerimşzide uyarmış rabbim peygamberlerimiz Allahımızın sözünden başka söz söyleyemezler ve af dilerlermiş hep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Ulen zıpırtık (bu söz senin niyetine göre çok hafif), yotubeyi al başına çal, Kerim kitabı anlamak için youtubedeki türkçe mealden hüküm çıkarırsan varacağın nokta burası olur, şaşırmadım. Senin nereni düzelteyim bilemedim ki! Sen bu işlere kafa yorma, bildiğini yaşa, zaten sana bile yetmez.. Bakara 106 dakiler unutturuldu hafızanı zorlama işlemcin yanar. şu küpeyi de tak; Hz. peygamber , yüce bir ahlak üzeredir.(Kalem 4) Ben gibi hele sen gibi bir ahlak asla değil o. (Ayetlerden anladıklarına bakılırsa, yazdığımdan çok farklı şeyler çıkaracaksın ama neyse.. görevim uyarmak; tabi sayfa yöneticisi olarak bu yazıyı kaldıracaksın, orası da başka bir handikap ya neyse...

      Sil
  86. Namazı 50 vekitten 5 vakte indiren allahın şanı pek yücedir. Ben attalarimdan böyle gördüm böyle devan edecen.üç vakit bile olsa namaz ben 5 vakit kılacağım hem gönlüm rahat bende fazla bile kılsam sevabı yine banadır günahlarımız boynumuzu açmışken ibadetin fazlası daha iyidir.

    YanıtlaSil
  87. Bizler yok namaz 3 yok 5 dediğimiz için diğeri ben şiiyim ben ehli sünnettenim beni gibidir dedik. KAFİRLER İSLAM ÖMETINI PARAM PARÇA ETTILER ŞU HALİMIZE BAKSANİZA. KENDİNİZE GELİN EY İMAN EDENLER

    YanıtlaSil

 

Haberler

Bir sonraki yazı

Ebu Leheb neden Kuran'ın başında kafir ilan edilmiştir?

En Çok Okunanlar